Ik zie het, denk ik, een beetje anders...
Ageplay is mijns inziens sowieso geen fetisj. Een fetisj is een seksuele aantrekkingskracht op een levenloos object dat normaliter niet als seksueel wordt gezien. Denk aan hoge hakken, panties en luiers... Ageplay kan uiteraard samengaan met een fetisj, maar in beginsel staan de twee begrippen los van elkaar.
Ageplay valt daarentegen, net als daddydom, onder de parafilieën. Onder deze paraplu zijn (daarnaast) ook de fetisjes te scharen. Parafilieën zijn seksuele weinig meer dan seksuele gedragingen afwijkend van de norm. De norm zijnde, mannetje valt op vrouwtje en vise versa en een deel van de mannetjes valt op mannetjes en een deel van de vrouwtjes valt op vrouwtjes. De heersende norm is dan ook voornamelijk 'vanilla' seks die moet leiden tot het voorbestaan van onze soort, of in geval van homoseksuelen voornamelijk intimiteit.
Ik zie de 'daddy' in daddydom niet zozeer in de vorm van 'vader', als in de helft van wiens dna je geërfd hebt, maar meer in het zelfstandignaamwoord 'vaderlijk'. De vaderfiguur in daddydom hoeft geen vader voor zijn partner te zijn, maar de partner verlangt dat er vaderlijk met hem/haar wordt omgesprongen. En dat laat zich goed rijmen met dominantie en wat men in BDSM-termen huislijke disciplinering noemt. Het sturen van het gedrag, opdrachtjes laten uitvoeren, straffen als het gewenste resultaat uit blijft en belonen indien het wordt bereikt. Daar hoeft geen afwijking tussen de leeftijd van de 'sub' tijdens een spel en de biologische leeftijd van de sub in te zitten.
Ageplay is in mijn ogen niets meer en niets minder dan een leeftijdsspel. De speler neemt in een rollenspel een hogere of lagere leeftijd aan dan de biologische. Daarbij wordt aan een spel, om het dynamischer te maken, meestal een bepaalde machtsverhouding toegevoegd. Moeder - dochter, leraar - leerling etc. Maar het kan evengoed op gelijk niveau, bv. twee 'peuters' die besluiten samen te spelen.
Daddydom is, evengoed als ageplay, vaak een mengvorm van de voorgaande min-of-meer zuivere vormen. En dat maakt het leuk.
Fetisj en parafilie lopen vaak in elkaar over. Er bestaan bijvoorbeeld wel mensen met zuiver en alleen een seksuele aantrekkingskracht op luiers, maar er zijn er nog veel meer die in meer of mindere mate daar een leeftijdspel of machtsspel bij fantaseren. Evengoed geldt dit voor de de beoefenaars van leeftijdsspellen. De zuivere Adult Baby komt vast voor, maar er zijn nog velen malen meer die het als voorspel zien op andere seksuele voorkeuren (AB's keuren seks tijdens het spel vaak af).En veel AB's hebben ook een luierfetisj.
Ik denk dat daddydom en ageplay zich beiden wel lenen voor een relatie. Waarschijnlijk heb je gelijk dat daddydom zich wat meer leent voor continue toepassing, terwijl ageplay iets is waar je af en toe aan toegeeft. Al heb ik wel voorbeelden gelezen waarin ageplay continue werd toegepast. Soms heb ik echter in bepaalde gevallen zo mijn twijfels of dat laatste wel helemaal een gezonde vorm van een relatie hebben is, maar dat terzijde.